Angrerett

Sist oppdatert: 2 Oktober, 2024

Informasjon om retur og angrerett: Slik går du frem for å benytte deg av angreretten steg for steg.

Per nå har vi ikke mulighet til å ta i mot returer etter 14 dagers angrerett pga kapasitet.

På abonnementspakker er det angrerett i 14 dager etter at du har mottatt din første pakke. Det er derfor viktig at du gir klar og tydelig beskjed til oss innen 14 dager etter at du har mottatt din første pakke hvis du ønsker å benytte deg av angreretten. Vi har ingen plikt til å ta imot returer etter 14 dager. Les mer om angrerettloven.

Slik går du frem for å benytte deg av angrerett:
1. Last ned ferdig utfylt angreskjema (eller bruk det du fikk på e-post med ordrebekreftelsen) og fyll inn din informajson.

2. Send angreskjema på e-post til hei@fitdrops.no NB! Dersom du sender per post er det sjanse for at brevet kan bli borte på veien. Vi anbefaler derfor på det sterkeste at du sender skjema per e-post. Angreretten kan også gjøres gjeldende ved å fremsette en annen utvetydig erklæring.

Dette betyr at du også kan påberope angrerett ved å skrive «Jeg ønsker å benytte meg av angreretten» eller «Jeg ønsker å gå fra avtalen». Det er fint hvis du kopierer et av utsangnene over ordrett og sender til kundeservice innen fristen. Da blir det enkelere for kundebehandler å vite nøyaktig hva du ønsker og dermed hjelpe deg raskere.

3. Følg instruksjoner fra kundeservice for hvordan du returnerer varen(e).

Situasjoner hvor det kan oppstå forvirring
Eksempel 1:
Du har brutt forseglingen på produktet og vil benytte deg av angrerett innen fristen.

Av hygieniske årsaker kan vi ikke selge videre produkter hvor forseglingen er brutt. Derfor bortfaller angrerett for varen i dette tilfellet.

Eksempel 2:
Du vil benytte deg av angreretten etter at angrefristen er utløpt.

I dette tilfellet er det ikke angrerett lenger ettersom du gir beskjed etter at angrefristen er utløpt. Dette betyr at du ikke lenger kan benytte angrerett.

Viktig:
Dersom du gir beskjed for sent vil ikke returen bli behandlet og du må betalte faktura til forfall. Vi krediterer ikke faktura for sene returer, da disse ikke behandles.

Hvis du sender varen(e) i retur uten forhåndsavtale med kundeservice vil ikke din retur bli behandlet.

Dette er som nevnt tidligere fordi vi per nå ikke har kapasitet til å behandle forsinkede returer. Hvis du vil at vi skal sende deg varen(e) på nytt må du selv gi kundeservice beskjed om at du ønsker varen(e) tilsendt på nytt. Du må da dekke fraktkostnaden ved ny utsendelse. I tillegg må samlet utestående beløp være innbetalt i sin helhet før varene kan sendes ut på nytt. Vær oppmerksom på at du ikke får tilbake de samme varene som du sendte, men tilsvarende nye varer vi har på lager.

Informasjon om at du har 14 dagers angrerett står også tydelig forklart i vilkårene du har fått kopi av på e-post sammen med ordrebekreftelsen og ferdig utfylt angreskjema. Vilkårene og informasjon om at det er 14 dagers angrerett er også er lett tilgjengelig for deg på alle våre nettsider og alle steder du bestiller (POS).

Det er svært kostbart og krever mye manuelt arbeid å behandle en forsinket retur, så vi har dessverre ikke mulighet til å tilby dette per nå. Vi ønsker å få til en god løsning for dette i fremtiden, men i mellomtiden ber vi om din forståelse for at det ikke er en mulighet.

Vennligst husk å gi beskjed i tide hvis du vil benytte deg av angreretten.

Tusen takk for din forståelse💙